
A BT felhagyott a zöld utcai szekrények elektromos járművek (EV) töltőpontjaivá történő átalakítását célzó programjával, miután az eredetileg tervezett 60 000 átalakításból csak egy valósult meg.
Az Egyesült Királyság utcáin látható fémházakat általában telefon- és szélessávú kábelek elhelyezésére használják.
Amikor bejelentette a projektet 2024 áprilisábanA BT szerint a szekrények újrahasznosítása “egyedülálló lehetőséget” jelent a benzin- és dízelüzemű autókról való átállás “fő akadályának” elhárítására.
A programot azonban most elvetették, és a cég azt mondta, hogy ehelyett “az elektromos autókat körülvevő Wi-Fi csatlakozási kihívásra” fog összpontosítani.
“Kiábrándító, hogy nem folytatódik” – mondta Stuart Masson, a The Car Expert autós weboldal munkatársa a BBC Newsnak.
“A jó hír, amit az iparágban látunk, hogy az elektromos töltőpontok általános elterjedése gyorsabban gyorsul, mint azt néhány évvel ezelőtt előre jelezték” – tette hozzá.
Ugyanakkor elmondta, hogy a töltőpontok többsége inkább forgalmasabb területeken található, mint az emberek otthonához közelebbi utcákban, ami azt jelenti, hogy a BT döntése még mindig visszalépés.
Masson úr üdvözölte a BT ígéretét, hogy javítja az EV töltőpontok körüli wi-fi infrastruktúrát.
“Nagyon frusztráló, amikor odaérsz egy töltőponthoz, belépsz az alkalmazásba… és nem tudsz csatlakozni, mert valahol egy parkolóházban vagy eltemetve, és nincs térerő” – mondta.
“Ha a BT tudna ezen javítani, az nagyon jó lenne.”
Sok zöld szekrény élettartamának vége felé közeledik, mivel a BT átáll az üvegszálas szélessávra.
De csak egy ilyen szekrényt, Kelet-Lothianban, alakítottak át ténylegesen nyilvános töltőponttá.
Ez most februárban bezár, a A gyorstöltés hírlevél, amely nyilvánosságra hozta a történetet.
Az Evve Charge alkalmazáson, amely az Egyesült Királyságban található elektromos töltők helyét mutatja, a töltő jelenleg “nem üzemképes”-ként szerepel.
A Kelet-Lothiai Tanácsot megkeresték kommentárért.
A BT Group szóvivője szerint a kísérlet “sokat tesztelt azokról a kihívásokról, amelyekkel sok utcai EV-vezető szembesül a töltéssel kapcsolatban, és arról, hogy a BT Group hol tudja a legnagyobb értéket hozzáadni az Egyesült Királyság EV ökoszisztémájához”.
Hozzátették: “Az általunk azonosított egyéb felmerülő igények közé tartozik az EV-ket körülvevő wi-fi csatlakozási kihívás – a kísérleti projektjeink mostantól ennek további feltárására összpontosítanak majd.”
A kormány 2030-ra 300 000 nyilvános töltőpontot tűzött ki célul.
Saját statisztikái szerint az Egyesült Királyságban 73 334 nyilvános töltőberendezés található, ami 37%-os növekedést jelent az egy évvel ezelőttihez képest.
Ezek közel egyharmada Londonban található, az EV-töltéssel foglalkozó vállalat szerint. Zapmap.
Forrás (BBC) – angol nyelven.