Önkormányzat 2014 – Tarlós: elindulhat a metrószerelvények felújítása

0
Tarlós István fõpolgármester a csepeli polgármesterrel tartott sajtótájékoztatón a városházán 2014. augusztus 25-én. Bejelentették, hogy felére csökkenti a zöldhulladék gyûjtésére szolgáló zsákok árát a Fõvárosi Közterület-fenntartó (FKF) Zrt. MTI Fotó: Beliczay László

Budapest, 2014. augusztus 25., hétfő (MTI) – A hármas metró szerelvényeinek felújítása elindulhat, az infrastruktúra felújításának finanszírozásáról még egyeztet a főváros a kormánnyal – mondta Tarlós István főpolgármester hétfői sajtótájékoztatóján.

    Tájékoztatása szerint mintegy 220 metrószerelvényt kell felújítani, de például 40-50 EV3 jelzésű szerelvényt nem érdemes. Hozzátette: cserélni kell a jelfogó berendezéseket is.

    Kitért arra, hogy új szerelvények vásárlását tartaná a legjobbnak, de azt csak uniós támogatással lehetne vásárolni, míg a felújításra képes a város is. A kormány a kevésbé költséges felújítás mellett foglalt állást, ami 20-25 évvel meghosszabbítja a szerelvények élettartamát – fejtette ki, hozzátéve, hogy a felújítás költsége 60-65 milliárd forintra tehető, szemben az újak beszerzésével, amely 90 milliárd lett volna. A szerelvények felújításával 2015 végére, 2016 elejére végezhetnek – hangoztatta Tarlós István.

 Tarlós István fõpolgármester a csepeli polgármesterrel tartott sajtótájékoztatón a városházán 2014. augusztus 25-én. Bejelentették, hogy felére csökkenti a zöldhulladék gyûjtésére szolgáló zsákok árát a Fõvárosi Közterület-fenntartó (FKF) Zrt. MTI Fotó: Beliczay László

Tarlós István fõpolgármester a csepeli polgármesterrel tartott sajtótájékoztatón a városházán 2014. augusztus 25-én. Bejelentették, hogy felére csökkenti a zöldhulladék gyûjtésére szolgáló zsákok árát a Fõvárosi Közterület-fenntartó (FKF) Zrt.
MTI Fotó: Beliczay László

    A főpolgármester párhuzamot vont azzal, hogy a kettes metró vonalán 1997-ben kezdődött a felújítás tervezése, s 2010-ben még nem voltak szerelvények és biztosítóberendezések. Rámutatott: a megvalósításhoz a hármas metró esetében is idő kell. Szavai szerint ezen a vonalon 1976 óta nem végeztek érdemi felújítást, s 2010 előtt egyszer sem tárgyalt róla a Fővárosi Közgyűlés.

    Elmondása szerint a munka kettéválik, a szerelvények mellett a teljes infrastruktúra is felújításra szorul. A négy elem, vagyis az alagút, a pálya, a biztosító berendezések és az állomások felújítása várhatóan 2019-ig történik meg, a főpolgármester e kérdésben még egyeztet Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszterrel arról, hogyan lehet uniós támogatást bevonni a több mint 100 milliárd forintos beruházásba.

    Tarlós István ismertette: a síncseréket másfél éve elkezdték, ezek költsége néhány milliárd forint és jövőre be is tudják fejezni. Jelezte azt is, hogy az állam 180 milliárd forint adósságot vett át a fővárostól, így a hármas metró komplex felújítása miatt “nem ördögtől való”, hogy kormánygaranciával hitelt vegyen fel az önkormányzat, amely újra hitelképes.

    Kijelentette: ma bátran fel lehet ülni a hármas metróra, csak forgalombiztos szerelvények közlekedhetnek.

    Megjegyezte azt is, hogy felújítást nem kampánykérdésnek, hanem műszaki-gazdasági kérdésnek tartja.

Tetszett a tartalom?