Az Uber ellen vizsgálatot indított az amerikai Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC) a kiemelt előfizetési tervével kapcsolatban – közölte a vállalat.

Amint arról a Bloomberg elsőként beszámolt, az amerikai fogyasztóvédelmi hatóság a szolgáltatás beiratkozási és lemondási eljárása miatt vizsgálja a fuvarmegosztó óriáscéget.

Az Uber One, amelynek világszerte több mint 25 millió előfizetője van, díjfizető tagjainak kedvezményeket kínál fuvardíjakra és fuvarokra.

Az FTC nem reagált azonnal a BBC News megkeresésére.

“Továbbra is válaszolunk az FTC minden olyan kérdésére, amely a lemondási szabályainkkal kapcsolatban felmerülhet” – mondta az Uber szóvivője.

“Az Uber One lemondási folyamata követi a törvény betűjét és szellemét is: Az Uber One tagok könnyen lemondhatják tagságukat az alkalmazásban – sőt, az ilyen lemondások többsége 20 másodpercet vagy annál kevesebbet vesz igénybe”.”

Az FTC megkereste az Ubert a vizsgálat rendezésére vonatkozó javaslattal, a vállalat pedig azóta visszaírt egy ellenajánlattal.

Más technológiai óriáscégek, köztük az Adobe és az Apple is pereltek már az FTC-vel olyan lemondási irányelvek miatt, amelyeket a szabályozó túlságosan bonyolultnak ítélt.

Ezeket az állításokat a vállalatok vitatták.

A múlt hónapban az FTC véglegesített egy “kattints a lemondásért” szabályt, amelynek célja, hogy megkönnyítse az emberek számára az előfizetések megszüntetését.

Az új szabályozás, amelyet egyes üzleti csoportok megtámadtak, arra kényszerítené a vállalatokat, hogy az előfizetések feliratkozását és lemondását egyformán egyszerűvé tegyék.

Az Egyesült Királyságban májusban bevezetett törvény szintén az úgynevezett előfizetési csapdákat veszi célba.

A digitális piacokról, a versenyről és a fogyasztókról szóló 2024. évi törvény előírja a vállalkozások számára, hogy egyértelmű tájékoztatást nyújtsanak a fogyasztóknak, mielőtt előfizetési szerződést kötnek.

Arra kényszeríti az eladókat, hogy emlékeztessék a vásárlókat arra, hogy az ingyenes vagy olcsó próbaverzió hamarosan véget ér.

Azt is előírja a vállalatok számára, hogy biztosítsák, hogy az ügyfelek könnyen megszakíthassák a szerződést.

Forrás (BBC) – angol nyelven.

Tetszett a tartalom?