A General Motors bejelentette, hogy leállítja a Cruise önvezető taxi fejlesztésének finanszírozását.

A vállalat szerint mostantól “az autonóm vezetés fejlesztését a személyautókra összpontosítja”.

A GM a lépés okaként az egyre inkább versenyző robotaxi piacra is rámutatott.

Októberben a Tesla főnöke, Elon Musk bemutatta az elektromos autóóriás régóta várt robottaxiját, a Cybercabot a Warner Bros stúdióban, a kaliforniai Burbankben.

A GM a stratégiaváltást azzal magyarázta, hogy “jelentős időre és erőforrásokra lenne szükség az üzlet skálázásához”.

A vállalat nem közölte, hogy hány Cruise-alkalmazottat tudnak átvinni a GM-hez.

A GM, amely a Cruise mintegy 90%-át birtokolja, azt mondta, hogy más részvényesekkel olyan megállapodásokat kötött, amelyekkel a tulajdonrésze több mint 97%-ra emelkedik.

2023 decemberében a Cruise közölte, hogy 900 munkahelyet szüntet meg.azaz a munkaerő mintegy negyedét.

A bejelentés akkor érkezett, amikor a biztonsági tisztviselők vizsgálatot folytattak a cégnél, miután gyalogosok sérüléseiről érkeztek jelentések.

A Cruise korábban az összes amerikai járművét kivonta a tesztelésből, miután Kalifornia leállította a vezető nélküli tesztelési engedélyt.

A detroiti székhelyű gyártó vezérigazgatója, Mary Barra korábban azt jósolta, hogy a Cruise üzletág 2030-ra 50 milliárd dollár (39 milliárd font) éves bevételt termelhet.

A rivális autógyártó cégek is küzdöttek az autonóm járművek építésére irányuló projektekkel.

2022-ben a Ford és a Volkswagen bejelentette, hogy bezárják az Argo AI-t, az önvezető autókkal foglalkozó közös vállalkozásukat.

Eközben a feltörekvő robotaxi-ipar is vonzza a nagy szereplőket.

A Tesla mellett az önvezető taxik megalkotásáért verseng a Waymo, a Google anyavállalatának, az Alphabetnek a leányvállalata – és a technológiai óriás Amazon.

A fuvarmegosztó cégek, az Uber és a Lyft is ambicionálja az autonóm járművek használatát.

Forrás (BBC) – angol nyelven.

Tetszett a tartalom?