Az új adatok szerint az okosórák globális eladásai első alkalommal csökkentek, ami nagyrészt a piacvezető Apple népszerűségének erőteljes visszaesésének köszönhető.
A Counterpoint piackutató cég szerint 2024-ben 7%-kal kevesebb készüléket szállítottak az előző évhez képest.
Az Apple Watch-ok kiszállításai 19%-kal csökkentek ebben az időszakban – írja a Counterpoint.
A visszaesésért az Apple legújabb készülékeinek új funkcióinak hiányát okolja, valamint azt, hogy a pletykált high-end Ultra 3 modell soha nem valósult meg.
“A visszaesés legnagyobb hajtóereje Észak-Amerika volt, ahol az Ultra 3 hiánya és az S10 termékcsalád minimális funkciófrissítései miatt a vásárlók visszafogták a vásárlásokat” – mondta Ellenpont Anshika Jain vezető elemző.
Az Apple-t 2023 végén és 2024 elején szintén értékesítési és importtilalom sújtotta az Egyesült Államokban, mivel egy vitatott szabadalom miatt. a vér oxigénszintjének monitorozásával kapcsolatban – ami Jain asszony szerint szintén hozzájárult a 2024 első félévében elért alacsonyabb értékesítési adatokhoz.
A piaci részesedés 22%-át tartotta meg 2024 utolsó három hónapjában, szemben az egy évvel korábbi 25%-kal.
Az általános visszaesés ellenére tavaly a kínai gyártású okosórák eladásai hatalmas mértékben nőttek, olyan márkák, mint a Xiaomi, a Huawei és az Imoo.
A kínai eladások szintén a piac 19%-áról 25%-ra nőttek az év utolsó negyedévétől 2023-ig tartó évben.
A Counterpoint szerint ez volt az első alkalom, hogy több okosóra eladást regisztrált, mint India vagy Észak-Amerika.
“A Huawei, az Imoo és a Xiaomi voltak a kínai piac éllovasai” – mondta Jain asszony.
Úgy tűnt, hogy a kínai gyártók egy másik trendet is kiaknáznak – a gyermekek számára készült okosórák növekvő népszerűségét, amely az egyetlen olyan piaci szegmens, amely 2024-ben növekedni fog.
A Kínában “Little Genius” néven ismert Imoo a gyermekeknek szánt okosórákra specializálódott, és a szállítások 22%-os növekedését tapasztalta.
“A gyerekeknek szánt okosórák szegmense egyre nagyobb teret nyer, mivel a szülők aggódnak gyermekeik biztonsága miatt, és arra vágynak, hogy nyomon követhessék és folyamatosan kapcsolatban maradhassanak gyermekeikkel” – mondta Balbir Singh, a Counterpoint munkatársa.
Az Imoo-t azonban háttérbe szorította a pekingi székhelyű Xiaomi technológiai vállalat 135%-os növekedése.
Smart Band aktivitáskövetőit az Apple és a Samsung által gyártott riválisok árának töredékéért árulják.
A globális értékesítés visszaeséséhez nagyban hozzájárult India is, amely a piac 30%-áról 23%-ra esett vissza.
A Counter azt mondja, hogy 2025-ben “egyszámjegyű százalékos növekedéssel” egy kis fellendülésre számít.
Előrejelzése szerint az eladások fellendülését az AI-funkciók növekvő elfogadása és a szélesebb körű egészségügyi adatok nyújtásának nagyobb hangsúlyozása fogja elősegíteni.
Forrás (BBC) – angol nyelven.