
A kínai vásárlók ritka árengedményeket kapnak az iPhone-okra, mivel az Apple egyre nagyobb konkurenciával néz szembe a helyi márkák részéről.
A most szombaton (január 4-én) kezdődő négynapos akció keretében akár 500 jüan (68,50 dollár, 55,30 font) kedvezményt is adnak az amerikai technológiai óriás néhány legújabb készülékére.
A kínai Huawei telefongyártó szintén 20%-kal csökkentette csúcskategóriás mobilkészülékeinek árait.
A kedvezményekre azért került sor, mert a kínai fogyasztók az ország gazdasági kihívásai miatt továbbra is visszafogottak a költekezéssel kapcsolatban.
Az ajánlat az Apple csúcsmodelljeire, valamint régebbi készülékekre és néhány más készülékre is kiterjed.
A legnagyobb, 500 jüanos kedvezmény az Apple zászlóshajójára, az iPhone 16 Pro-ra vonatkozik, amelynek induló ára 7999 jüan, valamint az iPhone 16 Pro Max-ra, amely jelenleg 9999 jüanba kerül.
A cég tavaly is hasonló akciót tartott Kínában a holdújév ünnepe előtt. Idén az ünnep január végén kezdődik.
Változó magatartás
“Az Apple stratégiája megváltozott, hogy alkalmazkodjon a kínai fogyasztók vásárlási szokásainak változásához” – mondta Will Wong, az International Data Corporation (IDC) piackutató cég vezető kutatási menedzsere.
“Az értékkereső trend vonzóbbá tette az árengedményeket a fogyasztók számára. Az Apple lemaradhat más versenytársak mögött, ha nem alkalmaz ilyen árstratégiát”.
Az Apple és a Huawei által kínált árengedmények egy szélesebb körű tendenciát tükröznek Kínában.
Az online kiskereskedelmi óriásoktól kezdve az ország autógyártóiig az ajánlatok célja, hogy a világ második legnagyobb gazdaságának lassulásával vonzzák a vásárlókat, akik eddig vonakodtak a költekezéstől.
Ennek fényében az Apple részesedése a kínai piacon egyre nagyobb nyomás alá kerül a helyi riválisok, például a Vivo és a Xiaomi részéről.
Helyi verseny
Az amerikai cég 2024 harmadik negyedévében újra bekerült Kína öt legnagyobb okostelefon-gyártója közé, miután rövid időre lekerült a listáról.
Az IDC legfrissebb kutatása szerint a Vivo volt Kína legkelendőbb okostelefon-gyártója ebben az időszakban, mivel eladásai több mint 20%-kal ugrottak meg.
Ugyanebben az időszakban az Apple eladásai 0,3%-kal csökkentek. A Huawei-é több mint 40%-kal ugrott meg.
“Azt láttuk, hogy a piaci verseny fokozódott, mivel az elmúlt negyedévben szinte mindenki zászlóshajót dobott piacra” – mondta Ivan Lam, a Counterpoint Research vezető elemzője.
A Huawei azt követően, hogy tavaly augusztusban visszatért a prémium okostelefonok piacára, megugrott a kereslet a termékei iránt.
A sencseni székhelyű cég azóta számos új, fejlett technológiával működő készüléket dobott piacra annak ellenére, hogy a vállalat amerikai korlátozásokkal néz szembe.
Forrás (BBC) – angol nyelven.