A Google átdolgozta vezető mesterséges intelligencia (AI) eszközének, a Gemininek a reklámját, miután túlbecsülte a Gouda iránti globális étvágyat.

A reklámot – amely a Gemini képességeit hivatott bemutatni – a Super Bowl idejére készítették.

Azt mutatta, hogy az eszköz segít egy wisconsini sajtkereskedőnek termékleírást írni, tájékoztatva őt arról, hogy a Gouda teszi ki “a globális sajtfogyasztás 50-60 százalékát”.

Egy blogger azonban az X-en rámutatott, hogy a statisztika “egyértelműen hamis”, mivel a holland sajt közel sem ilyen népszerű.

Válaszolva neki, a Google vezetője, Jerry Dischler, ragaszkodott ahhoz, hogy ez nem egy “hallucináció” – amikor az AI rendszerek valótlan információkat találnak ki -, ehelyett a Gemini által lekapart weboldalakat hibáztatta.

“A Gemini a weben alapszik – és a felhasználók bármikor ellenőrizhetik az eredményeket és a hivatkozásokat” – írta.

“Ebben az esetben a világhálón több oldal is tartalmazza az 50-60%-os statisztikát.”

A hirdetést mostanra átdolgozták, hogy a hibát eltávolítsák.

A Google közzétette a YouTube-on – ami a tulajdonában van – és már nem tartalmaz utalást arra, hogy a világ hány százaléka fogyasztja a keménysajtot.

A Google közleményben közölte a BBC-vel, hogy beszélt a hirdetésben szereplő sajtkereskedővel, hogy megkérdezze tőle, mit tenne.

“Az ő javaslatára, hogy a Gemini írja át a termékleírást a stat nélkül, frissítettük a felhasználói felületet, hogy tükrözze, mit tenne a vállalkozás” – tette hozzá a közlemény.

Az eset kínos a Google számára, tekintve, hogy a Super Bowl rendkívül nagy figyelmet kap, és az erre szánt hirdetések extra figyelmet kapnak.

Nate Hawke blogger – aki kiszúrta a hibát – azt mondta, hogy ez az “AI slop” példája.

De nem ez az első alkalom, hogy a technológiai óriás a háttérben találja magát az AI termékei miatt.

Egy évvel ezelőtt a Gemini “szünetelt”, miután a az “éber” képek kritikája után mint például az amerikai alapító atyák képe, amelyen pontatlanul szerepelt egy fekete férfi.

Korábban még a sajttal is voltak problémái.

Tavaly májusban a mesterséges intelligencia áttekintő keresési funkcióját kritizálták. miután azt mondta néhány felhasználónak, hogy használjon “nem mérgező ragasztót”. amikor rákerestek a “hogyan ragadjon jobban a sajt a pizzára” kifejezésre.

A keresőmotor mesterséges intelligencia által generált válaszai azt is mondták, hogy a geológusok azt javasolják, hogy az emberek naponta egy követ egyenek.

Az AI-eszközökkel kapcsolatos problémák nem korlátozódnak a Google-ra – januárban, az Apple kénytelen volt felfüggeszteni a híreket összefoglaló programját. miután kitalált egy sor pontatlan szalagcímet.

Maguk a Super Bowl reklámjai sem idegenek a vitáktól.

Tavaly az Uber Eats az utolsó pillanatban változtatott a reklámján, miután kritika érte, hogy az helytelenül rávilágított az ételallergiára..

Forrás (BBC) – angol nyelven.

Tetszett a tartalom?