Technológiai riporter

A Barclays bank megerősítette, hogy informatikai problémákkal küzd, amelyek állítása szerint hatással vannak az alkalmazására, az online bankolásra és a számlákra történő be- és kifizetésekre.
A bank azt mondja, hogy telefonon vagy az “Üzenet nekünk” szolgáltatáson keresztül sem tud segítséget nyújtani.
A bank szerint a kártyák és a pénzkiadó automaták a szokásos módon használhatók – bár néhány ügyfél szerint nem ez a tapasztalatuk.
A Barclays nem magyarázta meg a kiesés okát, és azt sem, hogy hány embert érint.
Elnézést kért a problémákért – amelyek az Egyesült Királyságban sok ember számára a fizetés napján jelentkeznek -, és azt mondja, hogy “keményen dolgozik a probléma megoldásán”.
Az ügyfelek válaszolnak a Barclays közleménye az üzemzavarról a közösségi médiában egy sor problémáról számolnak be.
Az egyikük azt írta, hogy a kártyájukat elutasították annak ellenére, hogy volt pénzük, míg mások arról számoltak be, hogy a tranzakciók során eltűnt a pénz.
Egy ügyfél azt mondta, hogy a januári bére “eltűnt”.
Adóbevallási szorongás
Péntek az önbevallási adóbevallások határideje is, és néhány ügyfél azt mondta, hogy a kiesés miatt nem tudtak fizetni a HMRC-nek.
Korábban, A HMRC figyelmeztetett, hogy több millió ember még mindig nem nyújtotta be önbevallási adóbevallását. és azok, akik lekésik az éjféli határidőt, 100 font bírságot kaphatnak.
Az ügyfelek a közösségi médiában azt kérdezték, hogy a bank fedezi-e a késedelmes adófizetésből eredő bírságokat.
Weboldal downdetector, amely a leállásokat figyeli, szerint több ezer ember jelezte a problémákat a banknál.
A Barclays az Egyesült Királyság egyik legnagyobb bankja, több mint 20 millió brit lakossági ügyféllel. Elmondása szerint az Egyesült Királyságban a hitel- és betéti kártyatranzakciók több mint 40%-át kezeli.
A BBC News megkereste a Barclays-t és a HMRC-t kommentárért.
Kiesés a kiesés után
Nem ez az első eset, hogy a banki alkalmazások ügyfelei nem tudnak hozzáférni a pénzeszközökhöz vagy fizetni.
A PayPal novemberben rövid, de figyelemre méltó kiesést szenvedett el, amely világszerte érintette az ügyfeleket számos termékében, beleértve a kriptopénz-szolgáltatásait és a népszerű amerikai peer-to-peer fizetési alkalmazást, a Venmót.
Tavaly júniusban több ezer brit banki ügyfelet érintettek a legnagyobb High Street-i hitelezők közül néhányat érintő fizetési problémák: olyan bankok, mint a HSBC, a Nationwide, a Barclays és a Virgin Money mind érintettek voltak a magánszemélyek és vállalatok közötti fizetéseket megkönnyítő rendszerrel kapcsolatos problémák miatt.
Néhány pénzszűkében lévő ügyfél még napokig érezte a probléma hatásait.
A alatt a tavaly júliusi nagy globális informatikai kieséstöbb brit kiskereskedő nem tudott kártyás fizetéseket fogadni, és az IT-szolgáltatások nem tudtak hozzáférni a bérszámfejtéshez, miután a CrowdStrike vírusirtó cég hibás frissítése világszerte leállította a rendszereket.
Szakértők már korábban figyelmeztettek hogy az egyre több online szolgáltatás egyre nagyobb terhet ró az olykor túlterhelt és elavult informatikai rendszerekre.
Forrás (BBC) – angol nyelven.