Michael Race & Lou Newton

Üzleti riporter & riporter, BBC News

Getty Images Barclays fiók külseje - a bank felirata látható, néhány ember áll a bank előtt, amely egy nagy homokkő épület. Getty Images

A Barclays közölte, hogy az ügyfelek számára a fizetéseket és tranzakciókat érintő “technikai probléma” három napos fennakadást követően megoldódott.

A bank közölte, hogy a késedelmes fizetéseket feldolgozták, és azon dolgoznak, hogy “egyes ügyfeleink egyenlegét naprakésszé tegyék, és megoldják a fennálló problémákat”.

Pénteken, amikor az üzemzavar kezdődött, az ügyfelek a BBC-nek elmondták, hogy gondjaik voltak a mobil- és online bankolással és az alapvető kifizetésekkel.

A technikai problémákat nem kibertámadás okozta, úgy tudni, de a bank nem magyarázta el, hogy mi állt a probléma hátterében, és azt sem, hogy hány ügyfelet érintett.

“Nagyon sajnáljuk a fennakadást, és gondoskodunk arról, hogy egyetlen érintett ügyfél se maradjon zsebből” – mondta a Barclays szóvivője vasárnap.

“Ezen a hétvégén hosszabb ideig tartjuk nyitva telefonos központjainkat, és proaktívan felvesszük a kapcsolatot az esetlegesen veszélyeztetett ügyfelekkel”.

A Barclays az Egyesült Királyság egyik legnagyobb bankja, több mint 20 millió brit lakossági ügyféllel.

Szombaton az üzemzavarokat figyelő Downdetector weboldal azt mutatta, hogy közel 5000 problémát jelentettek a Barclaysnál, ami több mint kétszerese a pénteken jelentett számnak.

Szombat délután a Barclays honlapján azt írta, hogy az alkalmazással és az online bankolással kapcsolatos problémák továbbra is fennállnak, és figyelmeztette az ügyfeleket, hogy problémák adódhatnak a fizetések teljesítésével és fogadásával.

A weboldal azt is közölte az ügyfelekkel, hogy a nagyvárosi fiókok “a felmerülő problémák miatt” nem biztos, hogy minden kérdésben tudnak segíteni.

A bank vasárnap megerősítette, hogy az ügyfelek már a szokásos módon vehetik igénybe szolgáltatásait.

Pénteken, amely sokak számára a fizetés napja volt az Egyesült Királyságban, lejárt az önbevallásos adóbevallások határideje.

A Barclays egyes ügyfelei azt mondták, hogy nem tudták teljesíteni a befizetéseiket a HMRC-nek.

A HMRC közleménye szerint szorosan együttműködik a bankkal annak érdekében, hogy minimalizálják az önbevallást benyújtókra gyakorolt hatást.

Megerősítette, hogy a Barclays üzemzavarával kapcsolatos problémák nem eredményeznek késedelmi bírságokat, mivel ezek csak március 1-jén lépnek életbe.

Az X-en a bank azt tanácsolta a pénzükhöz való hozzáférési nehézségekkel küzdő ügyfeleknek, hogy keressenek segítséget barátoknál és családtagoknál, vagy vegyék fel a kapcsolatot az élelmiszerbankokkal.

Egy felhasználónak, aki azt mondta, hogy nem tud hozzáférni a számlájához, a bank egy linket tett közzé a Trussell Trusthoz, egy jótékonysági szervezethez, amely országos szinten élelmiszerbankokat működtet.

Az exeteri Emily a BBC-nek elmondta, hogy a hétvégét egy barátja kanapéján töltötte, miután nem tudott beköltözni az új házába.

“Gyakorlatilag hajléktalan vagyok a két gyermekemmel és két macskámmal” – mondta, hozzátéve, hogy a gyermekei a családjánál vannak.

“A költöztető furgonom elhagyatott, mindenemmel együtt” – mondta a 44 éves nő.

“Egyedülálló anya vagyok, aki hihetetlenül keményen megdolgozott ezért, és leírhatatlan, hogy hajléktalanná váljak.”

Forrás (BBC) – angol nyelven.

Tetszett a tartalom?